woensdag 21 september 2011

Rode sokjes




Sokken breien hoeft niet moeilijk te zijn. Er zijn vele patronen te vinden op o.a. RavelryGarnstudio en Wolhalla. De laatste is een aanrader, want zij hebben matenoverzichten die je kunt downloaden.
Verder gebruik ik heel graag het boekje Sokken brei je zo:


Hier staan een basissok in, verschillende manieren om tenen te breien en hielen, maar ook een paar leuke eenvoudige patroontjes. Het koffieboontje en de tumtum zijn mijn favorieten.
Verder kun je breien op rondbreinaalden (er is zelfs een sokkenrondbreinaald), op vijf of vier naalden. Zelf brei ik met 4 korte naaldjes van 20 cm van het merk Addi. Ik heb het ook geprobeerd op bamboenaaldjes, maar dat vond ik toch niet zo fijn breien. Ik brei vaak met naald 2,5 en de rode sokjes breide ik op naald 2,25. Daar werd het net even iets mooier van.
Och en er zijn zoveel mooie garens, uni, multi. Je kunt patronen inbreien en het dus net zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt. 

Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...