vrijdag 14 februari 2014

Pim en Pom



Kennen jullie de luciferpoppetjes nog uit de jaren zeventig en tachtig? Zelf had ik er ook een paar. Eentje daarvan woont hier nog in huis.
Nu gaat Norah morgen naar een verjaardagsfeestje en ik beloofde zelf een kadootje te maken. Het werd dit kaboutertje in de stijl van de luciferpoppetjes. Beetje rijst in de beentjes, opgevuld met wol. Verder gemaakt van flanel en volgens de Waldorf-stijl. Het bedje is van het patroon van Grethilde haar muizenhuis. Verder knipte ik van het dikke vilt een matrasje welke ik rondom festoneerde. Het patroon van het teddybeertje vond ik hier en verkleinde ik flink.









Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...