zondag 19 april 2015

Gehaakte ballen

We hebben er nu 6 (of zijn het er 7?) en ze zijn geweldig leuk. Ik vulde ze met kunststof granulaat (had ik nog in huis), maar dat kan ook heel goed met rijst, of ander granulaat. Wat je hier ziet, is een bal die nog gevuld moet worden. Om te vullen nam ik een stuk buisverband in de maat die ik ook voor de zonnekindpoppen gebruik. Even aan een kant rimpelen/dichtbinden, vullen en dan ook de andere kant dichtbinden. Als je het zo doet, komt de vulling er niet uit. Heb je een oude panty? Dat werkt vast ook goed!


Wat wij er nu mee doen? 
We oefenen de tafels terwijl we overgooien met de ballen, 1x3 = ...,2x3 = ...
En dat leert zo fijn!




Of we zetten een rijtje met lege melkpakken neer en gaan dan kegelen.
Verder sparen we conservenblikjes op (gebruiken we heeeeeeel weinig, dus dat duurt even) zodat we op het verjaardagsfeestje straks kunnen blikgooien.



Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...