maandag 12 oktober 2015

Hoezo fris

Als ik een trui ga breien, zorg ik altijd dat ik extra garen heb. Dan blijft er meestal wel een bolletje of drie over. Minder garen kopen dan maar? Hmm, nee, dat durf ik dan ook niet aan, stel dat...
En je kunt leuke dingen doen met restanten, dit bijvoorbeeld:





Om lekker in weg te kruipen.

Garen: Drops Cotton Merino
Patroon muts: Drops 108-24

Patroon sjaal:
Breinaald 6 mm.
Zet 22 steken op met een voorlopige opzet ('provisional cast on') met twee draden Cotton Merino. Brei verder tot een gewenste lengte in ribbelsteek.
Zet aan de kant van de voorlopige opzet de steken op een breinaald en leg deze naast de andere breinaald. Brei en hecht nu steeds van elke naald een steek tegelijk af. Werk de draden weg. En klaar voor gebruik.


Geen opmerkingen:

Lief poppenkind (kleine lijs)

Ik maakte weer een lief klein poppenkind, een kleine lijs. Ze heeft zachte haartjes die je kunt borstelen met een zachte borstel.  Ze draagt...